Identitatea vizuala – Un element esential pentru brandul tau

Identitatea vizuala – Un element esential pentru brandul tau
  1. Identitate vizuala si branding – Ce inseamna?
  2. Ce strategii de comunicare vizuala poti folosi pentru promovarea firmei tale?

Identitatea vizuala este un ansamblu important cand vine vorba despre imaginea business-ului tau – de aceea, nu trebuie sa ignori acest aspect, fiindca are un puternic efect asupra modului in care firma ta este privita si inteleasa de catre potentialii clienti. Estetica si stilistica sunt factori importanti, care pot schimba cu totul infatisarea brandului tau, din nenumarate puncte de vedere. 

Insa, pentru a putea pune in practica o serie de sfaturi si secrete in acest sens, este necesar sa intelegi ce inseamna aceste strategii de promovare, care sunt ele si cum pot influenta pozitionarea in piata a intreprinderii tale.

Din acest articol vei afla de ce este identitatea vizuala un element esential pentru brandul tau.

 

Identitate vizuala si branding – Ce inseamna?

 

Identitatea vizuala este, prin definitie, o modalitate de branding prin care ideile si conceptele specifice firmei sunt transpuse in elemente vizuale de diferite tipuri: acestea pot fi simboluri, culori, logo, layout-uri si multe alte forme de expresie. Prin intermediul factorilor de acest fel, clientii pot intelege mai multe despre ceea ce ofera brandul respectiv, dar si despre detaliile spectrului stilistic cu care se identifica acesta. 

Comunicarea vizuala este importanta, fiindca stabileste o legatura directa si necesara intre transmitator (business-ul) si receptor (publicul). Cu ajutorul acestor tehnici, intreprinderea ta poate fi unica pe piata si diferentiata clar fata de concurenta – asadar, astfel te poti asigura ca produsele sau serviciile pe care le oferi pot fi identificate rapid si sunt usor de retinut.

Prin urmare, este recomandat sa optezi pentru astfel de modalitati de promovare, cu scopul de a crea o imagine completa, atractiva si recognoscibila. Specialistii recomanda sa le aplici atat in mediul intern, cat si in mediul extern al firmei, pentru a avea un impact considerabil asupra brandului tau. 

Totusi, este bine sa tii cont, in permanenta, de necesitatea unei abordari unitare, care sa se regaseasca pe toate materialele promotionale utilizate. Asadar, trebuie sa cunosti toate elementele pe care le poti folosi pentru a obtine acest lucru si, apoi, lasa-ti imaginatia si creativitatea sa lucreze!

 

Ce strategii de comunicare vizuala poti folosi pentru promovarea firmei tale?

 

Exista o multitudine de optiuni prin care poti alcatui o strategie de promovare care sa imbunatateasca identitatea vizuala a unui brand. Fie ca te orientezi catre o emblema, o sigla sau un logo, fie ca alegi sa mergi mai in detaliu, creand obiecte personalizate pentru afaceri, nu uita sa raspunzi tot timpul la cele trei intrebari esentiale: prin ce se caracterizeaza firma ta, care este scopul acesteia si cum iti imaginezi ca ar trebui sa arate brandul tau. 

Astfel, iata cateva elemente pe care e bine sa le incluzi in strategiile de comunicare vizuala:

  • Logo-ul

Logo-ul este un element esential, care ofera un anumit design brandului tau. Acesta trebuie sa fie clar, atractiv si original, deoarece este o imagine care va aparea in toate locurile in care firma ta va fi mentionata la nivel vizual (bannere, pliante, etc.)

  • Grafica

Grafica se regaseste in toate materialele prin care businessul tau se poate manifesta din punct de vedere vizual: fonturile folosite, layout-urile fotografiilor, culorile predominante si asa mai departe. Acest segment este semnificativ si, de aceea, trebuie sa-i acorzi o atentie deosebita – cere sfatul unor specialisti in domeniu sau, daca lucrezi pe cont propriu, nu te feri sa-ti pui amprenta personala, dand dovada de creativitate si imaginatie. Asculta-ti intuitia si pune-ti in aplicare toate ideile curajoase care iti vin in minte!

  • Alte obiecte utile

Daca vrei sa aduci un plus identitatii vizuale, poti opta si pentru altfel de obiecte utile – de exemplu, daca detii un salon de frizerie, personalizeaza uniformele angajatilor, atribuindu-le caracteristici estetice proprii. Insa, ai libertatea de a te indrepta si catre alte variante inedite, care sa te ajute in crearea unei conexiuni ideale intre tine si clienti – cadouri personalizate, mici bonusuri sau e-mailuri individuale, care sa fie atractive din punct de vedere stilistic.

identitate vizuala

In concluzie, identitatea vizuala este un lucru pe care trebuie sa-l iei in considerare atunci cand vrei sa iti faci firma cunoscuta pe piata de profil. Inspira-te de la cei experimentati si imprumuta din secretele lor, insa, nu uita sa iti aduci contributia personala, venind cu propuneri originale si indraznete!



Sursa foto: shutterstock.com



Comentarii